Presentem l'informeCAT16 al País Valencià

La Plataforma per la Llengua, l'ONG del català, ha presentat a València l'InformeCAT16 d'enguany, la cinquena edició d'aquesta publicació que mostra un termòmetre de la situació de la llengua catalana actual en xifres, també amb les especificacions pròpies del País Valencià.

Amb aquest informe, la Plataforma per la Llengua pretén impulsar l'ús social de la llengua catalana, la millora del seu estatus legal i la consciència lingüística de la societat, des del convenciment que la llengua catalana ha d'esdevenir l'eix vertebrador de la diversitat social i cultural que conviu a casa nostra.

Del present InformeCAT, s'evidencia el creixement del valencià en determinats àmbits, com el cultural i el d'internet i noves tecnologies. L'altra cara de la moneda és com el valencià també pateix una manca de reconeixement oficial i jurídic, i experimenta una ofensiva per part d'institucions com el govern de l'Estat espanyol, amb el clar objectiu d'obstaculitzar la normalització de la nostra llengua.

Amb aquest document en xifres de l'estat de la llengua catalana, la Plataforma per la Llengua vol transformar el panorama actual per aconseguir que els catalanoparlants tinguem garantit el dret a viure plenament en la nostra llengua, com l'hi tenen la resta de comunitats lingüístiques de la nostra mida en les democràcies d'altres països d'Europa.

L'informe l'han presentat Manuel Carceller, delegat de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, i Francesc Marco, membre de l'executiva de l'entitat en una roda de premsa al Centre de Cultura Contemporània de València.

D'aquesta presentació Marco i Carceller han destacat l'oportunitat del moment polític valencià per fer avançar l'ús de la llengua. En aquest sentit, destaquen que el suport institucional, amb el canvi de govern, és fonamental per aprofitar totes les potencialitats que la llengua ja demostra en les diferents xifres del present informe.