La Plataforma per la Llengua valora la voluntat dels governs català i valencià de fer efectiva la reciprocitat entre les televisions públiques

La Plataforma per la Llengua valora les manifestacions del president de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, i del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, que es van reunir el passat dimecres 18 de maig i que van expressar la seva voluntat de fer efectiva la reciprocitat entre les televisions públiques dels dos territoris quan la televisió valenciana recuperi les emissions. Puig va expressar en roda de premsa la seva voluntat que la nova Televisió Valenciana estigui en funcionament cap a finals d'any perquè considera que és un dret dels ciutadans tenir una televisió pública en valencià.

Des de l'ONG del català considerem que aquest és un gest positiu, ja que és imprescindible que els ciutadans dels territoris de parla catalana puguin accedir a totes les emissions en la seva pròpia llengua al més aviat possible. Per això, reclamem aquesta reciprocitat, que serviria per garantir els mitjans en valencià i la recepció de totes les emissions de la resta de l'àrea lingüística amb l'objectiu que el català esdevingui una llengua d'ús normal i general, sobretot a les administracions i als mitjans de comunicació.