Per la Salut del català, compartim paraules

La sala d'actes del Casal Pere Quart de Sabadell va acollir dimecres passat l'acte de presentació de la campanya "Per la Salut del català, compartim les nostres paraules".

Aprofitant la proximitat de l'Aplec de la Salut, la territorial del Vallès Occidental de la Plataforma per la Llengua, el CNL de Sabadell, Òmnium Cultural i la CAL van reivindicar l'ús de paraules típiques sabadellenques com petador, estrep, xurruques o xips.
L'acte, que portava per títol "Per la Salut, compartim paraules d'amor i sabadellenques", va permetre que el públic assistent comentés el significat dels localismes sabadellencs o sabadellenquismes més nostrats i hi fes aportacions.
Primer de tot es va posar l'accent en allò que comparteixen el Voluntariat per la llengua, els contes d'amor i els localismes: la passió per la paraula com a eina de coneixement, de relació social i de reivindicació territorial. A la presentació també hi va tenir lloc el testimoni d'alguns participants en el programa de les parelles lingüístiques.
L'acte va cloure amb la representació de L'amor llibre, amor pels contes i contes d'amor, teatralització d'alguns fragments del llibre Verba, non facta de l'escriptor David Vila, a càrrec del mateix autor, Josep M. Roviralta i Berta Gusi. L'espectacle, ple d'ironia, humor i tendresa va ser la cirereta que va posar el punt final a l'acte. Tot i que per ser precisos hauríem de dir que el punt final no el va posar una cirereta, sinó un tastet de petador per a tots els assistents, que també es van poder endur xapes de petador i xurruques creades per a l'ocasió.