El Súper Deporte, el principal diari esportiu valencià, ja es pot llegir per Internet en la nostra llengua

Des d'ahir diumenge 1 de maig, el principal diari esportiu fet al País Valencià, el popular Súper Deporte, pot llegir-se en la nostra llengua en l'edició digital. El Grup EPI, propietari del rotatiu esportiu, també va estrenar ahir l'edició en valencià del diari generalista més llegit del País Valencià, el Levante-EMV.

La novetat ha estat molt ben rebuda en la societat valenciana, que podrà informar-se dels esdeveniments esportius valencians i mundials en la seua llengua. De fet, els jugadors del València CF Paco Alcácer i José Luis Gayá ja s'han mostrat satisfets amb la nova edició digital en valencià dels diaris del grup EPI, fet que consideren "una gran notícia".

Les bones notícies que arriben des del sud, esperem que també arribin aviat als dos diaris esportius que més es llegeixen a Barcelona: ara per ara, ni el Mundo Deportivo ni l'Sport han fet el pas de publicar en català l'edició impresa o la digital. El primer, presenta un web en una edició monolingüe en castellà. En el cas del diari del Grupo Zeta, compta amb un portal multilingüe amb versions en castellà, anglès i japonès. No coneixem quines raons duen aquests diaris a no apostar per la llengua dels equips que més segueixen, però en tot cas des de la Plataforma per la Llengua els animem a abandonar les pors i incorporar el català en les edicions impresa i digital.