La Plataforma per la Llengua felicita el Govern i la Sra Daurella

Enguany el Govern de Catalunya ha concedit la Creu de Sant Jordi a la Sra. Sol Daurella pels seus indiscutibles mèrits empresarials.

Un govern d'un país normal mai no donaria tan alta distinció a algú que incompleix la legislació del seu Parlament, i encara menys un Govern que vol que fem un país millor i més just per a tothom i amb tan bones intencions per millorar la situació lingüística de la seva ciutadania com va demostrar el nostre president en el seu discurs de Sant Jordi.

Coca-cola incompleix de fa anys el Codi de consum i l'article 30.1 de la Llei de política lingüística que obliguen a vendre i distribuir només productes amb l'etiquetatge com a mínim en català.

Per tant, resulta evident que el Govern i les empreses de la Sra. Daurella s'han posat d'acord per tal de seguir el sentit comú i les lleis del Parlament de Catalunya.

Per això, felicitem el president del Govern de la Generalitat  i la Sra. Daurella.

Aprofitem també per recordar al nostre Govern que hi ha altres moltes empreses que encara no compleixen les lleis del Parlament i, per més inversemblant que sembli, discriminen els catalanoparlants: Nestlé, Kellogs, Danone, entre altres encara resten al marge de la Llei. Per això instem al Govern a arribar a acords amb ells i fer que també comencin a etiquetar en català ben aviat.

Òscar Escuder

President de la Plataforma per la Llengua