| Publicada per Sergi Cubell

Una gimcana sobre les llengües, nova activitat dels voluntaris juvenils

El voluntariat lingüístic juvenil de la Plataforma ha tornat a fer de les seves i el passat 16 de març va retrobar-se per fer una gimcana lingüística!

Es tracta de la primera activitat de l'any, i ha estat organitzada per dos dels voluntaris, en Carlos i la Renée, que van encarregar-se, a més a més, de la dinamització. En aquest cas, els voluntaris vam passar una tarda plena de diversió gràcies als tres jocs que hi havia preparats i que giraven al voltant no solament de la llengua catalana, sinó de les llengües en general. Com que l'objectiu de les activitats és també cohesionar el grup de voluntaris i crear un espai de socialització, vam organitzar tres equips per jugar-hi conjuntament, i sempre en sana competició.

El primer joc va ser el conegut 'joc del mocador', en què no solament guanyava punts qui l'agafava primer, sinó també qui sabia respondre una pregunta sobre la llengua. Després vam jugar al 'joc de les cadires', en què l'agilitat de ser ràpid per no quedar-se dret s'havia de complementar també amb el fet de saber respondre qüestions sobre la història i cultura catalanes. Finalment, i per tancar la sessió abans de saber l'equip guanyador, els voluntaris van repassar algunes de les nostres dites i expressions més cèlebres...amb mímica!

Abans de donar pas als jocs, però, els voluntaris van fer una dinàmica de grup que els va permetre de conèixer-se més bé, i que consistia a trobar entre ells alguna persona que complís perfils concrets: algú que parlés més de cinc llengües, que toqués un instrument, que tingués una mascota, que portés mitjons de colors, etc.

Tot això va ser acompanyat durant tota la tarda amb un berenar, fotos, premis per tots els participants i, sobretot, rialles i una bona tarda compartida!

Si t'agradaria participar en el programa de voluntariat lingüístic juvenil, posa't en contacte amb nosaltres a través de vxljoves@plataforma-llengua.cat