La Plataforma per la Llengua creix amb la nova secció local a Terrassa

La Plataforma per la Llengua del Vallès Occidental incorpora des d'aquest passat dilluns el nou grup local de Terrassa. La presentació de la secció local va tenir lloc durant la presentació de les Balances Lingüístiques al Centre Excursionista de Terrassa.

La territorial del Vallès Occidental ja compta amb tres grups locals:  Sabadell (1997), Sant Cugat del Vallès (2011) i Terrassa (2016). Amb aquest creixement, la comarca del Vallès Occidental es converteix en un puntal territorial de la Plataforma per la Llengua en la defensa per la llengua catalana.

Aquest dilluns passat, vam celebrar l'acte de presentació del nou grup local al Centre Excursionista de Terrassa (CET) i va comptar amb la presentació d'Eva Cervelló, presidenta del CET, que va enumerar les tasques que desenvolupa l'entitat i va donar la benvinguda. Tot seguit Bernat Gasull, cap d'àrea d'empresa i consum de la Plataforma per la Llengua, va presentar el document de les balances lingüístiques, el llibre blanc sobre el tractament del català respecte al castellà a l'estat espanyol. Aquest informe vol posar en evidència els dèficits del català i incidir en la reflexió de quina és la millor fórmula política per tal que la comunitat de llengua catalana disposi dels mateixos drets que la resta de comunitats comparables. L'acte també va comptar amb la presència de Francesc Marco, membre de la Junta Executiva de l'entitat.
En el transcurs de la presentació es van formular dubtes i qüestions al voltant de l'ús de la llengua catalana a les institucions i sobre la normativa d'ús del català.
Per celebrar la presentació del nucli local, al final de l'acte, hi hagué un piscolabis i una copa de cava per a tots els assistents.