La Plataforma per la Llengua i Wiccac demanen a Amazon que connecti amb el català ara que aterra a Barcelona

Les dues entitats de defensa de la llengua han enviat una carta a François Nuyts,  director de la multinacional a Espanya i Itàlia, demanant-li la implementació d'una versió web en català coincidint amb l'anunci de l'arribada d'Amazon a Barcelona. També li han demanat que incorpori el català com a llengua de funcionament als lectors de llibres electrònics de la marca Kindle, que ara per ara estan en desavantatge amb altres marques del sector com Tagus, BQ Cervantes, Nolim o Liberdrac que ja incorporen la nostra llengua en els seus dispositius.

La petició arriba en el moment de l'anunci que la multinacional del comerç per Internet Amazon aterrarà a Barcelona aviat. De fet, ja ha adquirit els terrenys al municipi del Prat de Llobregat on té previst instal·lar-hi un parc logístic aprofitant les bones comunicacions de la capital catalana.

L'anunci d'aquesta arribada, però, arriba mentre el portal continua sent, avui en dia, una de les grans empreses que gairebé no utilitza el català a Internet. Dels 10 webs més visitats del món, 6 ja disposen d'una versió en català -Google, Facebook, Youtube, Wikipedia, Twitter i Live- mentre que dos centren el seu mercat en la Xina. Amazon, que forma part de la llista és, conjuntament amb Yahoo, l'única empresa de la llista amb presència a Europa que no incorpora el català.

Cal tenir en compte, a més, que Amazon és l'empresa que comercialitza la popular marca de lectors de llibres electrònics Kindle que, ara per ara, no estan programats en català. La Plataforma per la Llengua i el Wiccac els han recordat que això els deixa en una situació desavantatjosa respecte d'altres empreses del sector, com bé indica el recull que ha fet Softcatalà d'aquests productes.

Segons diu la carta enviada, incorporar el català al web i als aparells Kindle faria que l'empresa "s'avanci a la realitat en què viurà i connecti amb el territori des del primer moment parlant la seva llengua", alhora que els permetrà adaptar-se a la legislació de consum.