La Plataforma per la Llengua farà un seguiment intensiu sobre l'evolució de la situació del català a la Paeria

Plataforma per la Llengua s'ha reunit amb l'alcalde de Lleida, Àngel Ros a les 19h a La Paeria per conèixer la situació actual de l'ús del català dins del consistori i les mesures que pretén dur a terme. La reunió es va demanar després que l'ajuntament de Lleida, fruit de l'acord amb Ciutadans, tingués la voluntat de modificar el reglament d'usos lingüístics de la Paeria. L'alcalde Àngel Ros es compromet públicament que vetllarà perquè el català no retrocedeixi. La Plataforma per la Llengua ha escoltat els arguments del paer en cap i en farà un seguiment exhaustiu.

A la reunió d'avui 29 a les 19h amb l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, han assistit Neus Mestres, directora de la Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, vocal de l'executiva de l'entitat, i Iris Carnicé, representant de Plataforma per la Llengua-Terres de Ponent amb l'objectiu de realitzar una reunió amb Àngel Ros i conèixer de primera mà el seu posicionament. També han assistit a la reunió la regidora de Cultura, Montserrat Parra i la directora del Centre de Normalització Lingüística de Lleida, Paquita Sanvicén. Al sortir, s'han fet les següents declaracions:

El paer en cap ha manifestat públicament que vetllarà perquè el català no retrocedeixi i que, en cap cas, el posarà en risc. En referència a la polèmica al voltant de la retolació de les senyals de trànsit de la ciutat feta pública la setmana passada, l'alcalde ha justificat la seva posició en el Reglament General de Circul·lació (1428/2003). Davant d'aquestes circumstàncies, la Plataforma per la Llengua,

- Farà el seguiment dels usos lingüístics municipals, en tots els seus àmbits, per garantir el compliment real del posicionament expressat per part de la Paeria

- Contrastarà la informació aportada per part de la Paeria i continuarà exigint que els lleidatans i lleidatanes puguin viure plenament en català.

- Es coordinarà en el conjunt del teixit associatiu de la ciutat de Lleida, com ha estat fins ara, per valorar conjuntament nous impactes que puguin anar-se produint en un futur.