La Plataforma per la Llengua reivindica que s’inclogui la llengua catalana en els videojocs

Un cop més, la Plataforma per la Llengua ha reivindicat el dret a jugar en català amb una acció als Cinemes Girona de Barcelona per evidenciar la manca de videojocs en català i posa en marxa una nova petició al web canvia.cat per reclamar el #FIFA17InCatalan.

El passat divendres, la Plataforma per la Llengua va realitzar una demostració de com seria poder jugar al FIFA16 en català en un acte celebrat als Cinemes Girona. L'objectiu d'aquesta acció, que va anar acompanyada de la presentació d'un estudi sobre la situació del català en el mercat dels videojocs i un debat amb experts sobre el tema per comentar-lo, és sensibilitzar a la població sobre la insòlita situació que pateix la llengua catalana en aquest àmbit on només un 9% dels videojocs incorporen el català entre les seves llengües.

L'acte va comptar amb la participació de reconeguts periodistes del món de l'esport com són Joaquim Maria Puyal i Francesc Garriga, de Catalunya Ràdio, i Joan Maria Pou de Rac1 i va ser conduït pel també periodista i membre de la Junta executiva de la Plataforma per la Llengua, Xavier Pérez Esquerdo.

Abans de començar a jugar, Joaquim Maria Puyal va explicar com va viure la seva primera retransmissió per ràdio de futbol en català ara farà 40 anys. El periodista va felicitar a la Plataforma per la Llengua per dur a terme aquesta iniciativa ja que significa un primer pas per poder fer possible una cosa que actualment no existeix, jugar al FIFA167 en català.

Joan Maria Pou i Francesc Garriga van ser els encarregats de posar veu a la partida disputada entre dos jugadors de la Masia del Futbol Club Barcelona. Seguidament, es va jugar una segona partida amb la participació d'una de les persones del públic assistent.

Per acabar, l'Òscar Ibàñez, tècnic de l'àrea d'empresa de la Plataforma per la Llengua, va presentar l'estudi sobre la situació del català en el sector dels videojocs que va ser comentat per Raquel Casals, redactora de PCatalà i el blog Vadejocs del Diari ARA; Hèctor Fuster, desenvolupador de videojocs que va defensar la importància de la llengua en l'aprenentatge a través del videojoc, i la responsable de l'àrea del joc i lleure de la Plataforma per la Llengua, Isabel Romano, que va defensar el dret a jugar en català.

Per tal d'aconseguir una major presència del català en els videojocs, la Plataforma per la Llengua ha posat en marxa a través del web canvia.cat una petició per reclamar a EA Sports, l'empresa creadora del videojoc de futbol més popular, i un dels més venuts any rere any, que incorpori l'opció de configurar el joc en català, tant pel que fa a la interfície, com als comentaris i retransmissions que es fan dels partits. Necessitem el vostre suport per aconseguir el #FIFA17InCatalan!