La Plataforma per la Llengua proposa al president Ximo Puig 4 mesures d'emergència a favor del valencià

La Plataforma per la Llengua s'ha reunit amb el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, per fer-li arribar les adhesions a la campanya "Fes que el valencià torne a bategar" que en dos mesos va recollitr 10.000 adhesions de la ciutadania.

L'objectiu d'aquesta campanya de la Plataforma per la Llengua, "Batega valencià", ha sigut donar suport a la Generalitat Valenciana perquè l'ús social del valencià siga una de les prioritats de la gestió de govern. Segons explica Manuel Carceller, portaveu de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, «el canvi polític al País Valencià ha de fer que el valencià recupere la presència social que ha perdut, després d'anys de discriminació i d'opressió per part dels governs antivalencians del Partit Popular».

El representant de Plataforma per la Llengua ha presentat al president Ximo Puig les quatre grans propostes perquè el valencià recupere l'ús social. Tres de les mesures d'emergència de la campanya són fer que valencià siga la llengua d'ús normal i general de les administracions públiques; difondre el coneixement del valencià a tota la població, a fi que es puga garantir l'ús social de la llengua pròpia en tot moment; i difondre l'ús de la nostra llengua en àmbits del comerç i del consum, i també de l'oci, com per exemple en el cinema. La darrera proposta reclama garantir uns mitjans de comunicació públics i en valencià, amb la reobertura de Radiotelevisió Valenciana. Segons ha declarat el portaveu de la Plataforma per la Llengua al territori: «la reciprocitat de les emissions ha de permetre que Canal 9 arribe a tot Catalunya, de la mateixa manera que els valencians han de poder veure TV3 i escoltar Catalunya Ràdio».