300 estudiants i pares han vist l’exposició “El català, al cinema”

L'exposició "El català, al cinema" ha estat durant el mes de gener i fins al 12 de febrer a l'Escola Bergantí del Masnou, en el marc del tema de l'any de l'escola dedicat el cinema. En aquest cas, s'ha centrat en la reivindicació del català com a llengua de les versions de les pel·lícules que es projecten a les sales dels cinemes. L'exposició, que ha estat al vestíbul de l'escola durant aquestes setmanes, ha rebut molta afluència de públic, i es calcula que uns 300 visitants, entre estudiants i pares, han pogut veure l'exposició.

"El català, al cinema" vol conscienciar al públic sobre el nostre dret a escollir la llengua al cinema; un dret que es troba clarament vulnerat per la flagrant desigualtat respecte a l'oferta de cinema en castellà. L'exposició pretén trencar tòpics basats en la idea que "el cinema en català no ven". S'ensenya, entre altres, com aquesta desigualtat no té tant a veure amb la falta de demanda com amb la manca persistent de títols doblats o subtitulats en català i, així mateix, arran de les condicions d'inferioritat respecte al cinema en castellà (d'ubicació de les sales, de setmanes en cartellera, de menor difusió de les versions en català, etc) a les quals s'enfronta el cinema en la nostra llengua.

Així, l'exposició esperona el públic a exigir a la indústria del cinema, i especialment a les anomenades "majors" -les principals distribuïdores -, que doblin i subtitulin en la nostra llengua. A través del web elcatalaalcinema.cat, podeu enviar una carta a les grans distribuïdores de cinema exigint que apliquin mesures per millorar la situació del català. També ofereix recursos perquè el públic pugui reclamar els seus drets en aquest àmbit.
"El català, al cinema" és una exposició itinerant. Si voleu més informació per portar l'exposició al vostre municipi, podeu escriure'ns en aquest correu electrònic: gponsa@plataforma-llengua.cat