La Plataforma per la Llengua vol revisar la qualitat de l'Hospital 9 d'octubre per discriminar el valencià

L'ONG del català demana a l'entitat AENOR (Associació Espanyola de Normalització i Certificació) que la certificació de qualitat de l'hospital incloga atendre en valencià

La Plataforma per la Llengua informa sobre el dret a l'ús de la llengua pròpia, davant un cas de discriminació lingüística per parlar en valencià a l'Hospital Nisa 9 d'Octubre de València, un centre privat de serveis de salut. El metge José Manuel Nebot Rodrigo es va negar a atendre una persona citada en la consulta, el passat 27 de gener del 2016, perquè el pacient, l'expilotari Fran Puertes, parlava en valencià.

El portaveu de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, Manuel Carceller, ha declarat que «la falta d'atenció sanitària a un ciutadà per parlar en valencià és un cas de discriminació que va en contra de la legalitat de l'Estatut d'Autonomia valencià, de la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV) i fins i tot a la Constitució Espanyola».

Però a més, la Plataforma per la Llengua demana a l'entitat AENOR, l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació, que és una entitat que certifica la qualitat d'una empresa, dels seus productes i serveis, que demane els requisits de realització de serveis a clients valencianoparlants a l'Hospital Nisa 9 d'ctubre. Manuel Carceller ha declarat que l'entitat certificadora AENOR hauria de considerar l'actuació de l'empresa certificada Hospital 9 d'octubre, en la gestió d'aquest episodi d'insatisfacció dels pacients, en la propera renovació de la certificació de qualitat ISO 9001.

Segons explica Manuel Carceller, «qualsevol ciutadà valencianoparlant té dret, sempre, a comunicar-se en la llengua pròpia. A més, la manca de servei a un pacient valencianoparlant per part del metge José Manuel Nebot Rodrigo és un dèficit de qualitat en l'atenció al client, un cas d'incompliment de les obligacions professionals i una actitud discriminatòria».

Des de la Plataforma per la Llengua es considera que actituds discriminatòries i incorrectes com la del metge Nebot son contràries a la filosofia del grup Nisa de prestar una atenció integral i de qualitat.  El portaveu de l'entitat al País Valencià, Manuel Carceller, considera que «els valors professionals de l'hospital Nisa, segons l'ideari del mateix centre sanitari, són l'empatia, dedicació, estima, transcendència, consol i il·lusió. Tots aquests valors no han estat considerats en l'atenció al pacient que parlava en valencià, Fran Puertes».