Suport de la Plataforma per la Llengua a l'APLEC, Associació per a l'Ensenyament del Català a la Catalunya Nord

L'ensenyament en català a les escoles públiques de la Catalunya Nord es veu amenaçat novament amb reduccions de fins al 50% de l'oferta i, en algunes ocasions, amb la seva supressió total.

La Plataforma per la Llengua denuncia la situació que pateixen els estudiants de la Catalunya Nord i dóna el seu suport a la crida a la mobilització de les famílies de la zona que promou l'APLEC, per denunciar els casos d'incompliment dels drets lingüístics, recollits per la llei i per la reglamentació de l'Éducation Nationale francesa, que especifica "poder seguir un ensenyament de llengües regionals" a l'escola pública.

Tots els pares que pateixin un rebuig, discriminació o problema per raó de llengua en poden informar l'APLEC (info@aplec.cat o al telèfon 04 68 66 22 10), que s'encarregarà de fer arribar les queixes als responsables ministerials.

Des de la Plataforma per la Llengua també ens sumem a la demanda que fa l'APLEC als responsables polítics i càrrecs electes nord-catalans a intervenir davant aquesta vulneració dels drets lingüístics dels estudiants de la Catalunya Nord.