Plataforma per la Llengua segueix formant més parelles lingüístiques a Barcelona

Un any més, Plataforma per la Llengua ha col·laborat durant el 2015 amb el programa Voluntariat Lingüístic del Consorci per la Normalització Lingüística amb uns bons resultats.

El Voluntariat Lingüístic consisteix a posar en contacte una persona que està aprenent català amb una altra de catalanoparlant per practicar la llengua en un ambient distès: passejant, en un bar, en un centre cívic, a la Biblioteca...

Al llarg de 2015 hi han participat 84 persones, 43 aprenents i 41 ensenyants. Hem format 27 parelles majors de 30 anys i 24 parelles de voluntariat juvenil (entre 16 i 30 anys). El perfil del voluntari és molt heterogeni, amb major predomini de dones ensenyants, mentre que el nombre d'aprenents de dones és igual que el dels homes. Pel que fa a l'origen dels aprenents, la major part són del Marroc, Pakistan, Argentina, Equador, Perú, Filipines, però també n'hi ha de l'Àfrica i d'Europa. Els voluntaris lingüístics també han participat en activitats que dinamitza la Plataforma per la Llengua com ara la Festa pel joc i el lleure en català, la diada de Sant Jordi, etc.

Cal destacar que durant aquest any hem creat quatre nous grups de conversa en català amb persones no catalanoparlants. Els grups estan format per 6-8 participants i són dinamitzats també per voluntaris lingüístics.

L'èxit d'aquesta iniciativa individual ciutadana és doble: d'una banda, la difusió del català entre la població d'origen immigrant, i d'una altra banda, la cohesió social, amb la reflexió que això comporta per ambdues parts sobre el que els aporta la participació en el programa.

Vegeu l'entrevista d'un exemple de parella lingüística publicat al darrer número La Corbella en aquest enllaç: /media/upload/pdf/corbella-26-baixa_1448885389.pdf

Un any més, doncs, convidem la ciutadania a participar en una nova edició d'aquesta campanya, que comença amb empenta el 2016. Una hora a la setmana durant 10 setmanes. T'hi apuntes?

Per ser voluntari només t'has de posar en contacte amb nosaltres a través del tel. 933211803 o del correu vxl@plataforma-llengua.cat

Amb el vostre suport esperem seguir, un any més, fent un servei a la llengua allà on més ho necessita: al carrer!