Les Estrenes, festa de Los Tres Reis

Dimecres 6 de gener ha tengut lloc la tercera edició de les Estrenes, organitzada de la Plataforma per la llengua de l'Alguer, que vol mantendre viva una antiga tradició local.

Apuntament en plaça Pino Piras a les 10.00 per la distribució de les taronges per acollir l'estrena, regal de menuts fet en ocasió de la Festa dels Reis d'Orient, posats a dins de l'escorja. No obstant la pluja los voluntaris són contents de la gran participació, augmentada a partir de les 11.00, moment en el qual ha començat la música tradicional amb Àngel Maresca, Lo barber.
Tants los minyons que han demanat solament l'estrena, que són eixits de casa amb la taronja pròpia: un gran resultat, que afirma un futur segur a una de les festes típiques, que els algueresos estaven olvidant. Enguany l'estrena és estada acompanyada també de dons culturals. La Plataforma per la llengua ha volgut hometjar los participants amb llibres i cd en llengua, distribuïts a través un petit quiz que ha vist la participació dels més petits puntxats de la simpatia d'Àngel Maresca.
Enguany són estades distribuïdes cistelles de taronges en diverses botigues del centre, per sensibilitzar i convidar a participar encara de més. La manifestació ha fet part del calendari del Cap d'Any de la Fundació Meta i de l'Administració municipal de l'Alguer.