L’activisme lingüístic juvenil marca prioritats a Castelló de la Plana

Francesc Marco, membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua, fa èmfasi en la importància de la mobilització social com a factor clau per fer que el català avanci en tots els àmbits.

L'ONG del català va participar aquest dijous 17 de desembre de 2015 a Castelló en una taula rodona "La lluita pel català: què hi podem fer el jovent?" per tal de reflexionar i debatre estratègies a favor de la normalització lingüística.

L'acte, organitzat per les JERPV al Casal "La Flama" de la capital de la Plana, va comptar amb la presència del sociolingüista i dirigent de les JERPV Miquel Iruela, de la membre de la permanent de Joves d'ACPV Maria Deltell i de Maties Segura, del Servei de Llengües i Terminologia de l'UJI que abordà la qüestió des del punt de vista universitari.

En el marc de les actuacions per commemorar els 83 anys de les Normes de Castelló, la trobada va servir per apuntar propostes útils  i exposar èxits precedents de les diferents organitzacions que poden servir de model per a actuacions futures en els diferents territoris de parla catalana.

La participació a la jornada juvenil se suma a la presentació de l'InformeCAT 2015 que va tenir lloc a la Casa dels Caragols el 25 de novembre, per part del portaveu de la Plataforma de la Plataforma per la Llengua País Valencià, Manuel Carceller, i el mateix Francesc Marco:/que-fem/noticies/3002/la-plataforma-per-la-llengua-demana-impulsar-lus-social-del-valencia-a-castello