Campanya per promoure el joc en català arreu del territori

Amb l'arribada de les festes de Nadal, la Plataforma per la Llengua engega la campanya per promoure el joc i la joguina en català.

L'actual situació de la llengua catalana en el sector del joc i el lleure, amb un 92% dels jocs i les joguines que es comercialitzen sense complir la normativa del Codi de consum pel que fa a l'etiquetatge en català i, per tant, només un 8% del total complint la normativa, fa que en aquestes dates la Plataforma per la Llengua torni a activar la campanya de sensibilització a fabricants, establiments distribuïdors i pares i mares sobre la importància que els jocs i les joguines incorporin també el català.

Des de l'ONG del català hem realitzat diversos enviaments de Cartes als Reis Mags, un material que incorpora la petició als Reis d'Orient de "poder jugar en català", a biblioteques, llibreries, botigues de joguines i escoles de Barcelona, Lleida, Girona i Tarragona.

A més a més, a través de les xarxes socials i el web jocijoguines.cat difonem diversos materials i vídeos per sensibilitzar sobre la situació de la llengua catalana en aquest sector i incentivar la compra de jocs i joguines en català. Consulta'ls: