Activitats infantils a l’Escola Collaso i Gil de Barcelona

L'Escola Collaso i Gil del barri del Raval de Barcelona és un centre educatiu amb un 98% d'alumnat d'origen nouvingut procedent de diferents països, majoritàriament del Pakistan, el Marroc i l'Índia. S'hi parlen més de 18 llengües diferents.

La Plataforma per la Llengua va organitzar dilluns 30 de novembre diferents tallers al voltant de les llengües i el concepte del multilingüisme. El denominador comú de tots els tallers va ser el català com a llengua comuna.

Els alumnes de quart de  primària van participar en les activitats organitzades per diverses entitats que formen part de la xarxa d'entitats que dinamitza la Plataforma per la Llengua. Van participar al joc del catavolta i l'espai de contacontes organitzat per la PLATAFORMA PER LA LLENGUA, van pintar mandales mexicanes amb l'associació MEXCAT. Finalment, van escriure el passaport de les llengües amb la col·laboració de l'ASSOCIACIÓ DE TREBALLADORS PAKISTANESOS, I L'ASSOCIACIÓ ALAMANAH. Els alumnes van aprendre el seu nom en àrab, urdú i amazic L'acte també va comptar amb la col·laboració de voluntaris de Plataforma per la Llengua.

Per cloure l'activitat, es va projectar el vídeo amb la lectura del manifest "El català, llengua comuna" en diverses llengües.

Amb el resultat de totes les activitats fetes s'ha creat una exposició que està instal·lada al vestíbul de l'escola i que es pot visitar fins a finals d'any.

Va ser una jornada molt enriquidora en la qual vam compartir amb els alumnes el convenciment que la diversitat ha de ser fomentada com a factor de progrés i enriquiment cultural mutu i que la llengua catalana ha d'esdevenir l'eix vertebrador de la diversitat cultural i lingüística que hi ha a casa nostra. Avui dia aquesta diversitat s'expressa amb les gairebé 300 llengües que s'hi parlen.