La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat - Esparreguera participa en el Col·lectiu Francesc Serra i Balaguer

El Col·lectiu Francesc Serra i Balaguer està format per 7 entitats que treballaran a favor de l'extensió del l'ús social de la llengua catalana entre el jovent d'Esparreguera

El passat dissabre 14 de novembre va presentar-se a Can Pasqual el Col·lectiu Francesc Serra i Balaguer, fundat i format per 5 entitats de la vila: la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera (PL), l'Assemblea Nacional Catalana d'Esparreguera (ANC), les Joventuts d'ERC (JERC), la Fundació Privada de La Passió d'Esparreguera i Òmnium Cultural Esparreguera , conjuntament amb la família de Francesc Serra i Balaguer i amb la col·laboració activa de l'Esplai La Lluna i de les Joventuts del PSC.

En l'acte, en què eren presents la regidora de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, Mariona Masferrer, i d'altres regidors del Consistori, van fer sengles parlaments Marc Piera (en nom de la PL), Laia Serra, en representació de la família, Roger Moreno (JERC), Marta Ortiz (Òmnium), Josep Bonfill (La Passió) i Núria Canals (ANC). En acabat, els fills de Francesc Serra, Roger i Mariona, van fer uns sentits parlaments, en què van glossar la figura del pare i van felicitar totes les entitats per la idea d'haver fundat el  Col·lectiu.

El Col·lectiu Francesc Serra i Balaguer té per objectiu treballar a favor de l'extensió de l'ús social de la llengua catalana a Esparreguera, amb activitats adreçades especialment als joves. Està obert a col·laborar i a integrar més entitats i col·lectius formats per jovent de la vila i es compromet a organitzar almenys una activitat a l'any. Les persones que, a títol individual, així com els col·lectius i les entitats estiguin interessats a participar-hi activament es poden adreçar a qualsevol de les 5 entitats fundadores o constituents. La Plataforma per la Llengua hi ha estat present des del primer moment.

Per a la 6a. Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera, que s'ha de celebrar a l'abril del 2016, el Col·lectiu Francesc Serra i Balaguer té previst dur a terme una activitat adreçada al jovent, que serà la segona activitat pública del Col·lectiu.

Aquest acte pretenia, a més, fer un homenatge a l'esparreguerí Francesc Serra i Balaguer (1942-2015), professor, corrector, assessor, escriptor i activista cultural, amb una llarga trajectòria de 40 anys treballant amb els joves en el món de l'ensenyament i que va ser reconegut pel Ministeri de Cultura de la República Francesa amb la Palma d'Or, la màxima distinció que s'atorga per la difusió de la llengua francesa a l'exterior. També era soci de la Plataforma per la Llengua.