L'objectiu de l'estudi "La llengua en les legislacions d'acollida" és saber si les hores estipulades de llengua catalana en la Llei d'acollida de les persones immigrades i les retornades a Catalunya és o no una xifra equiparable a la que podem trobar en les legislacions dels nostres països veïns. El resultat d'aquesta comparativa ens diu que les 120 hores a què obliga la legislació catalana se situen per sota de la mitjana dels països europeus.
De l'estudi se'n desprèn un altre element: d'ençà que es van aprovar i van entrar en vigor la majoria de lleis d'acollida arreu d'Europa -de l'any 2000 en endavant- bona part dels estats han reformat les seves legislacions i han ampliat les hores d'aprenentatge de les llengües pròpies i/o oficials. És a dir, la llengua, cada vegada més, ha passat a ser tractada políticament i normativa com un element nuclear de l'atenció dispensada a la població d'origen nouvingut.
Notícies ← Altres notícies
La llei d’acollida a Catalunya, per sota de la mitjana europea en hores d’aprenentatge de llengua catalana
La Plataforma per la Llengua du a terme un estudi comparatiu de les legislacions d'acollida de diversos països europeus per tal de mesurar la importància que atorguen a l'aprenentatge de les llengües pròpies.