La Plataforma per la Llengua i WICCAC denuncien la insòlita discriminació del català als webs de fabricants de cotxes

La Plataforma per la Llengua i WICCAC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits cívics) han demanat a diverses marques fabricants de cotxes la implementació dels serveis web en català. Demanen que el web espanyol es presenti en una versió multilingüe tal com ja es fa amb els webs per a Bèlgica i Suïssa.

La petició arriba després de comprovar que les marques del sector tenen disponibles versions del web en més de vint llengües europees, algunes amb molts menys parlants que el català com l'albanès, l'eslovè, l'estonià, el georgià, el letó, el lituà o, fins i tot, l'islandès.

Les empreses fabricants de cotxes no aposten per presentar els webs en català tot i tenir-ho tot de cara. Així ho han constatat la Plataforma per la Llengua i WICCAC després d'observar els webs del sector de cotxes i comprovar la facilitat amb què es tradueixen els continguts a més de vint llengües europees.

Les dues entitats de defensa de la llengua han pogut comprovar com les versions del web de les marques automobilístiques per a Espanya, que gestionen les filials espanyoles, presenten una atenció molt menys acurada que la resta de versions per a Europa atès que no volen vendre per Internet en català, una llengua parlada per 10 milions de persones. La qualitat de l'atenció en llengua pròpia al sector arriba a comunitats de parlants europees molt més petites que la de català, com  són les comunitats de parlants d'albanès, armeni, eslovè, estonià, letó, lituà, finès, georgià, noruec i també d'una llengua com l'islandès (de menys de mig milió de parlants). El sector, fins i tot, es mostra sensible a comunitats de parlants que no tenen la llengua reconeguda com a oficial, com ara les comunitats de parla russa d'Armènia, Estònia, Letònia, Lituània o Moldàvia, que compten amb versions estatals bilingües d'alguna de les marques del sector.

Bo i veient que és viable implantar versions multilingües com les que totes les marques del sector implanten per a Bèlgica i Suïssa, l'ONG del català i WICCAC han enviat una carta demanant una versió per a Espanya que inclogui el català a les filials espanyoles de Seat, Wolkswagen-Audi-Škoda, Ford, Nissan, Honda, Opel-GM, Renault, Peugeot, Citroën i Toyota.

En el cas de Seat, se li ha recordat que ja se'ls va enviar una carta a inicis del 2013, que van respondre tot comunicant que implementar una versió en català ja estava en els seus plans de futur tot i que, ara per ara, no hi ha hagut cap canvi ni anunci que faci preveure la publicació d'una versió catalana de l'empresa amb seu a Martorell.

La Plataforma per la Llengua i WICCAC estan convençudes que aquest canvi serà beneficiós per a les empreses des del punta de vista comercial, i a més representarà un avenç en l'excel·lència en l'atenció als consumidors.