Les empreses fabricants de cotxes no aposten per presentar els webs en català tot i tenir-ho tot de cara. Així ho han constatat la Plataforma per la Llengua i WICCAC després d'observar els webs del sector de cotxes i comprovar la facilitat amb què es tradueixen els continguts a més de vint llengües europees.
Les dues entitats de defensa de la llengua han pogut comprovar com les versions del web de les marques automobilístiques per a Espanya, que gestionen les filials espanyoles, presenten una atenció molt menys acurada que la resta de versions per a Europa atès que no volen vendre per Internet en català, una llengua parlada per 10 milions de persones. La qualitat de l'atenció en llengua pròpia al sector arriba a comunitats de parlants europees molt més petites que la de català, com són les comunitats de parlants d'albanès, armeni, eslovè, estonià, letó, lituà, finès, georgià, noruec i també d'una llengua com l'islandès (de menys de mig milió de parlants). El sector, fins i tot, es mostra sensible a comunitats de parlants que no tenen la llengua reconeguda com a oficial, com ara les comunitats de parla russa d'Armènia, Estònia, Letònia, Lituània o Moldàvia, que compten amb versions estatals bilingües d'alguna de les marques del sector.
Bo i veient que és viable implantar versions multilingües com les que totes les marques del sector implanten per a Bèlgica i Suïssa, l'ONG del català i WICCAC han enviat una carta demanant una versió per a Espanya que inclogui el català a les filials espanyoles de Seat, Wolkswagen-Audi-Škoda, Ford, Nissan, Honda, Opel-GM, Renault, Peugeot, Citroën i Toyota.
En el cas de Seat, se li ha recordat que ja se'ls va enviar una carta a inicis del 2013, que van respondre tot comunicant que implementar una versió en català ja estava en els seus plans de futur tot i que, ara per ara, no hi ha hagut cap canvi ni anunci que faci preveure la publicació d'una versió catalana de l'empresa amb seu a Martorell.
La Plataforma per la Llengua i WICCAC estan convençudes que aquest canvi serà beneficiós per a les empreses des del punta de vista comercial, i a més representarà un avenç en l'excel·lència en l'atenció als consumidors.