Activitats de la territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera

La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera continua amb la seva activitat! A continuació, us presentem un resum dels tallers que ja s'han celebrat i us expliquem quines activitats hi ha programades.

2n Taller de comunicació per a joves d'Esparreguera

El dilluns 19 d'octubre, a la Biblioteca Municipal L'Ateneu d'Esparreguera s'ha inaugurat el 2n. Taller de comunicació per a joves d'Esparreguera, una activitat pròpia de la territorial Plataforma per la Llengua adreçada a joves de 3r i 4t d'ESO que té un doble objectiu: d'una banda, es vol donar eines de comunicació i emocionals, i de creixement personal, perquè millorin la comunicació amb les persones que els envolten en el seu dia a dia, és a dir, que puguin parlar i comunicar-se correctament en tots els àmbits. De l'altra, es pretén fer augmentar els seus coneixements de llengua catalana oral (sobretot, parlar) i donar-los eines perquè facin servir el català normalment en l'àmbit social i l'incorporin com la seva segona llengua efectiva. L'activitat compta amb el suport i la col·laboració de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, el Servei Local de Català d'Esparreguera del Consorci per a la Normalització Lingüística, la Biblioteca Municipal L'Ateneu d'Esparreguera, l'Institut El Cairat d'Esparreguera i l'Institut El Castell d'Esparreguera. Totes les activitats adreçades al jovent que es duen a terme a Esparreguera pretenen promoure l'ús social de la nostra llengua entre els joves, que el català sigui una llengua de relació interpersonal i alhora de cohesió social, a partir de nous coneixements culturals. La llengua i la cultura catalanes cohesionen els habitants d'Esparreguera i dels Països Catalans.

2n Club de Lectura i Cinema Juvenil d'Esparreguera

El dilluns 19 d'octubre, a la Biblioteca Municipal L'Ateneu d'Esparreguera, s'ha inaugurat el 2n. Club de Lectura i Cinema Juvenil d'Esparreguera, una activitat adreçada a joves de 3r i 4t d'ESO i de 1r. de Batxillerat que ofereix la possibilitat de comentar en grup les propostes de llibres que s'han llegit a casa i de potenciar la visualització de cinema en català. És una activitat conjunta de la Plataforma per la Llengua, la Biblioteca Municipal L'Ateneu d'Esparreguera, la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, el Servei Local de Català d'Esparreguera del Consorci per a la Normalització Lingüística, l'Escola Cooperativa El Puig, l'Institut El Cairat d'Esparreguera i l'Institut El Castell d'Esparreguera. Totes les activitats adreçades al jovent que es duen a terme a Esparreguera pretenen promoure l'ús social de la nostra llengua entre els joves, que el català sigui una llengua de relació interpersonal i alhora de cohesió social, a partir de nous coneixements culturals. La llengua i la cultura catalanes cohesionen els habitants d'Esparreguera i dels Països Catalans.

Visita al castell i a l'església romànica de Santa Maria de Cervelló

El dia 24 d'octubre hi ha prevista una activitat amb els socis de la territorial d'Esparreguera i Cervelló, les dues poblacions on fins ara s'ha presentant públicament l'entitat.

L'activitat consisteix a fer una visita guiada als dos monuments més importants de Cervelló: el castell, recentment restaurat, i l'església romànica de Santa Maria de Cervelló del segle XI, declarada bé cultural d'interès nacional (BCIN) la primavera passada. Els comentaris de les visites aniran a càrrec de diferents persones de Cervelló, experts en la matèria i vinculades a diferents entitats culturals.

L'objectiu d'aquestes actuacions adreçades a socis és cohesionar l'entitat i conèixer l'entorn comarcal proper.

5è Taller d'escriptura creativa per a joves d'Esparreguera

El dilluns 9 de novembre, a la Biblioteca Municipal L'Ateneu d'Esparreguera, s'inaugurarà el 5è. Taller d'escriptura creativa per a joves d'Esparreguera, una activitat adreçada als joves de 4t. d'ESO que té per objectiu ensenyar a escriure un conte narratiu per a adults que pugui competir al Concurs de Contes d'Esparreguera, alhora que es llegeixen textos narratius en català i aprenen nous escriptors i obres literàries. És una activitat conjunta de la Plataforma per la Llengua, el Servei Local de Català d'Esparreguera del Consorci per a la Normalització Lingüística, la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, la Biblioteca Municipal L'Ateneu d'Esparreguera, l'Escola Cooperativa El Puig, l'Institut El Cairat d'Esparreguera i l'Institut El Castell d'Esparreguera. Totes les activitats adreçades al jovent que es duen a terme a Esparreguera pretenen promoure l'ús social de la nostra llengua entre els joves, que el català sigui una llengua de relació interpersonal i alhora de cohesió social, a partir de nous coneixements culturals. La llengua i la cultura catalanes cohesionen els habitants d'Esparreguera i dels Països Catalans.