Expliquem el greuge de tenir un Estat en contra el català a Lleida

La Plataforma per la Llengua ha presentat aquest vespre les balances lingüístiques a l'Ateneu Popular de Lleida. L'ONG del català denuncia que l'administració no sempre assumeix la seva responsabilitat de defensar la llengua catalana quan té eines per frenar l'impacte de les polítiques lingüístiques espanyoles sobre el territori de llengua catalana.

L'acte, presentat per l'autor de l'informe, Bernat Gasull, pel membre de la junta executiva de la Plataforma per la Llengua, Francesc Marco i per la vicepresidenta de l'Ateneu de Ponent, Montserrat Torres, ha posat l'accent en la dificultat de viure plenament en català en un estat que li va a la contra. Així mateix, durant l'acte també s'ha destacat la manca de voluntat de l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, per fer que el català es visqui amb normalitat i la seva intenció de convertir la llengua en una font de confrontació, quan hauria de ser una eina de cohesió.

El mes de juliol passat, juntament amb Òmnium Cultural Lleida, vam presentar una moció al plenari de la Paeria pel català i contra el pacte PSC-Ciutadans a l'Ajuntament de Lleida. La moció va ser rebutjada per PSC, PP i Ciutadans, que van acordar així modificar el reglament d'usos lingüístics de l'Ajuntament.

Per aquest motiu, la Plataforma per la Llengua engegarà en els pròxims dies una campanya de participació ciutadana per tal que els ciutadans de Lleida i del Segrià puguin expressar el seu rebuig a l'acord entre PSC i Ciutadans directament a l'alcalde Ros.

Des de l'ONG del català, creiem que és imprescindible fer pressió sobre el govern d'Àngel Ros per no fer ni un pas enrere en la defensa de la llengua pròpia. L'actitud activa de la ciutadania davant aquesta situació és la millor garantia per intentar posar fre a la voluntat d'aquest Ajuntament, amb el suport del PP i Ciutadans, de fer que el català acabi esdevenint un idioma residual a la Paeria i a les administracions públiques de la ciutat de Lleida.

Si ets de Lleida i estàs interessat a col·laborar amb l'ONG del català, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic gfuster@plataforma-llengua.cat!