Gràcies per votar sí al català!

Hem fet un pas molt important per aconseguir viure plenament en català! El Parlament de Catalunya comptarà amb una majoria independentista i, conseqüentment, una majoria favorable a la nostra llengua. Gràcies per fer-ho possible! #síalcatalà

Des de la Plataforma per la Llengua, al llarg d'aquesta campanya electoral, hem demanat el vot a favor de qualsevol de les candidatures que aportessin obertament, i en un termini de temps al més breu possible, per la independència de Catalunya. Hem argumentat aquesta posició amb nombrosos estudis que conclouen amb la publicació de les balances lingüístiques 2015, on es posa en evidència el desequilibri que pateix el català respecte el castellà en un Estat hostil amb la llengua catalana. El greuge de tenir un Estat en contra el català no n'assegurarà el seu desenvolupament ni garanteix els nostres drets lingüístics. Dins l'Estat espanyol, els catalans seguirem sent ciutadans de segona.

Ahir, però, va ser un dia històric per canviar aquesta situació. Tenim la gran oportunitat de deixar de ser uns ciutadans de segona per ser ciutadans de ple dret, amb tots els ets i uts, si així ho decideixen els polítics que, ara, han de moure fitxa per aconseguir una majoria independentista dins el Parlament.

Des de la Plataforma per la Llengua, volem felicitar tothom pels resultats obtinguts! Hem guanyat, hem dit sí al català! Gràcies per fer-ho possible!