Els reptes de la llengua a Vilanova de la Barca

La Plataforma per la Llengua va presentar el proppassat 7 de setembre la situació de la llengua catalana a Vilanova de la Barca. Així l'ONG del català va ser partícip de les activitats prèvies a la Diada Nacional organitzades per l'Ajuntament d'aquest municipi del Segrià.

L'historiador i membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, exposà la importància del moment actual per al català i els reptes de futur de la llengua amb el nou estat. Així, es va fer referències a diverses dades recollides a l'InformeCAT2015, l'informe que s'edita anualment amb 50 de les dades més significatives de l'estat del català, i a les Balances lingüístiques,  estudi legislatiu de publicació recent.

Així mateix, Francesc Marco va destacar la importància del compromís de la societat civil amb el català, posant com a exemple la trajectòria del recentment desaparegut Antoni Carné, fundador de l'Ens de l'Associacionisme Cultural Català.

Durant la mateixa sessió, la professora-investigadora de la UPF i també membre de l'entitat, Rosa de les Neus Marco, va fer referència al paper de la projecció exterior de la cultura catalana i al valor de la internacionalització.