La Plataforma per la Llengua i WICCAC apel·len als valors de Natura per demanar que incorpori una versió del web en català i que l’utilitzi més en l’etiquetatge de productes

La Plataforma per la Llengua i WICCAC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits cívics) han demanat que el web naturaselection.com estigui disponible en català en una carta al fundador i administrador de les botigues Natura. El text remès el passat mes de juny també demanava la presència del català en l'etiquetatge, tant dels productes Natura com dels d'altres proveïdors, fet que garantiria els drets dels consumidors reconeguts en la llei.

L'aparició de les botigues Natura va suposar per a les persones d'Andorra, Catalunya, les Illes Balears i el País Valencià una gran oportunitat per arribar a un nou tipus de producte, impregnat d'una filosofia diferent a les botigues existents i a les grans franquícies multinacionals. El lema de Natura ha estat sempre "pensa globalment, actua localment" i en aquest sentit, a més de la contribució que fa a diverses campanyes solidàries des del territori, sempre s'ha tingut present l'atenció al públic en català, llengua pròpia del territori i que usen moltes de les persones que entren a les botigues Natura, així com la retolació interior d'algunes de les botigues (no totes per igual).

A més, en molts casos, també trobem disponibles a les vostres botigues productes etiquetats o fets en català (com ara la línia d'obsequis Mr. Wonderful o la cervesa Barcelona Beer Company) tot i que en l'etiquetatge dels productes propis Natura només una petita part ofereix un etiquetatge multilingüe que inclou el català i, en els darrers anys, la presència de la nostra llengua no s'ha incrementat.

Actualment, 78 de les 203 botigues Natura estan situades en territoris de parla catalana. L'empresa, a més, té la seu a la ciutat de Barcelona. Convençuts de la bona acollida que tindria en el consumidor catalanoparlant, WICCAC i la Plataforma per la Llengua han demanat per carta al fundador de la cadena, Sergio Durany Herzig, la implementació d'una versió catalana del web. Tot i ser una pàgina que inclou un servei de venda en línia, ara per ara només es troba disponible en castellà i anglès. Les entitats han aprofitat també per demanar que els productes que comercialitza l'empresa estiguin etiquetats també en llengua catalana, fet que garantiria els drets lingüístics recollits en la Llei del codi de consum de Catalunya.

Encara no s'ha rebut cap resposta a la carta. Tanmateix, l'ONG del català i WICCAC confien en un canvi positiu envers la presència del català en els productes i comunicacions de les botigues Natura.