La Plataforma per la Llengua i Òmnium Lleida porten una moció en defensa del català al ple de la Paeria

El membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, i el president d'Òmnium Cultural Lleida-Ponent, Xavier Eritja, han anunciat avui en roda de premsa que les dues entitats entraran una moció al pròxim plenari de la Paeria pel català i contra el pacte PSC-Ciutadans a l'Ajuntament de Lleida, que preveu modificar el reglament d'usos lingüístics del consistori.

El text de la moció alerta contra la reculada del català si s'aprova la modificació d'aquest reglament i reclama a l'Ajuntament que no faci ni un pas enrere en defensa de la llengua pròpia. En concret, la moció reclama quatre punts concrets:

1. Que la Paeria renovi el seu compromís amb la normalització de la llengua catalana en el si de la institució i en la relació amb totes les lleidatanes i tots els lleidatans.
  2. Que l'Ajuntament es ratifiqui en la validesa del Reglament per a l'ús de la llengua catalana (RUL) aprovat el 1996 (i modificat posteriorment) com a eina cap a la normalització del català.
  3. Que l'Ajuntament apliqui aquells articles previstos des de l'any 1998 a la Llei de política lingüística, com l'article 30.1, pel qual l'ajuntament i les empreses concessionàries de la Paeria, incloses en les activitats, en esdeveniments i en els equipaments municipals, només poden vendre i distribuir productes etiquetats en català o l'article 35.2 sobre publicitat a la via pública.
  4. Que no es dugui a terme cap modificació d'aquest reglament.