Els quatre candidats a presidir el Barça signen 5 compromisos per promoure el català si guanyen

Toni Freixa ha firmat també avui el document de propostes que la Plataforma per la Llengua ha fet arribar als quatre presidenciables del Futbol Club Barcelona per tal de promoure el català al club. Per tant, els quatre candidats (Josep Maria Bartomeu, Joan Laporta, Agustí Benedito i Toni Freixa) ja han firmat aquests 5 compromisos pel català. Guanyi qui guanyi dissabte, el veritable vencedor serà el català!

La Plataforma per la Llengua ha aconseguit que tots els candidats a la presidència del FC Barcelona, Agustí Benedito, Joan Laporta, Josep Maria Bartomeu i Toni Freixa, es comprometin públicament a assumir mesures per tal de promoure la llengua catalana al club si arriben a la presidència.

L'ONG del català va fer arribar a tots els candidats un document amb 5 propostes pel català: que el Barça tingui com a llengua vehicular el català dins del club i quer, per tant, aquesta sigui la llengua prioritària en totes les comunicacions i rodes de premsa del club; que la formació de la Masia permeti que els jugadors acabin tenint bones competències en català; que els acords pels drets televisius incloguin el català com a llengua primera en les retransmissions al domini lingüístic; que l'entitat blaugrana es comprometi a complir la llei del codi de consum per la qual tots els productes han d'estar etiquetats almenys en català i que s'inclogui el català també en els productes oficials del Barça i que aquest aspecte es tingui en compte en els contractes o concesssions; i finalment, que es comprometi a fer del FC Barcelona l'ambaixador de la llengua catalana al món utilitzant el català en mosaics institucionals o altres accions de gran projecció internacional.

Amb la signatura de Toni Freixa, ja podem assegurar que guanyi qui guanyi, la presència del català al club canviarà radicalment i es potenciarà en tots els aspectes esmentats.

La Plataforma per la Llengua agraeix el compromís amb la llengua i la cultura catalana que Josep Mria Bartomeu, Joan Laporta, Agustí Benedito i Toni Freixa han assumit i es posen a disposició del club per fer el seguiment que les mesures proposades siguin una realitat el més aviat possible.