Segona edició del Refres.CAT a Sabadell

Després de l'èxit de la primera edició, la Territorial del Vallès Occidental torna a programar el Cicle de cinema en català a la fresca a Sabadell aquest mes de juliol.

El Refres.cat és un cicle de cinema que s'insereix en el marc de la campanya "El català al cinema" per a reclamar a les grans empreses l'equiparació de l'oferta de cinema en català amb el cinema en castellà.

Al web de la campanya "El català, al cinema!", a més d'exposar-hi les nostres argumentacions, també s'hi troben recursos per accedir a informacions sobre la cartellera, lloguer de DVD, etc. de cinema en català que sovint són difícils de trobar.

En referència a la nova Llei del cinema, des de la Plataforma per la Llengua hem fet propostes i hem fet un seguiment de prop des que es va aprovar i amb la nova modificació. Lamentem que la Llei, aprovada el 2010 per una àmplia majoria parlamentària, i que garantia arribar a gairebé el 50% de l'oferta en català en 7 anys, no s'hagi aplicat. Actualment ens trobem encara en una situació d'estancament total, i només un 3'5 % de cinema és en català.

La primera sessió serà el dissabte 11 de juliol a les 22h a la plaça Pompeu Fabra, de Sabadell, i es podrà veure la pel·lícula Els pingüins de Madagascar.

La pel·lícula explica l'origen d'El Capità, Recluta, Kowalski i Rico, i com van esdevenir uns autèntics agents secrets. Mestres de la disfressa, de l'espionatge i dels atacs aeris, topen amb un enemic molt poderós: Dave, un pop llefiscós que posa en perill tot el món.

La segona projecció serà el dissabte següent 18 de juliol, també a les 22h a la plaça Pompeu Fabra. Es projectarà L'avi que va marxar i va saltar per la finestra.

Allan Karlsson ha viscut una vida plena d'experiències inoblidables, però ara està tancat en una residència, a punt de complir cent anys. No obstant això, un home amb el seu bagatge no podia acabar així, pel que decideix començar la seva major aventura saltant per la finestra i marxant.