La delegació de l'Alguer participa a la Jornada “L’Alguer, ciutat catalana de Sardenya” al centre Cultural Can Fabra de Sant Andreu

Lo primer cap setmana de juliol, lo Centre Cultural Can Fabra de Sant Andreu (Barcelona) organitza amb vàrius col·laboradors diverses activitats dedicades a les peculiaritats de la ciutat de l'Alguer que tengueran lloc al Centre Cultural Can Fabra i a l'Espai Josep Bota de la Fabra i Coats, antiga indústria de filatura catalana.

La Plataforma per la llengua participa a la manifestació que comença el divendres 3 de juliol, a les hores 19.00, a dins del cicle de conferències "Coneguem el Món", amb la conferència "101 coses que un català té de fer a l'Alguer", a càrrec d'Irene Coghene, membre de la delegació de l'Alguer a l'Auditori del Centre Cultural mateix. Segui a les hores 20.30 l'inauguració de l'exposició de fotografies actuals "L'Alguer, ciutat d'essències enamoradisses" del fotògraf Roger d'Arsèguel que restarà oberta fins al 31 de juliol de 2015.

Lo dissabte 4 de juliol a migdia, s'inaugura la Jornada intitulada "L'Alguer, ciutat catalana de Sardenya", a càrrec d'Irene Coghene, d'un representant del Municipi de l'Alguer i un representant del Districte de Sant Andreu, mentres la presentació és a càrrec de Pau Vinyes i Roig, historiador. A les 12.30, és lo moment del documental "Lo dia que els peixos han escomençat a pescar" de Giovanni Collu i a les 13.00 les corals La Lira i l'Orfeó l'Eco de Catalunya canten cançons alguereses.

A les h. 13.45 és prevista l'exposició fotogràfica "Nosaltres a l'Alguer érem així", a cura de Ginetta Amadori i Maria Giovanna Delrio, membres d'Alguer Liberada, mostra oberta per tot el mes de juliol. A continuació, la lectura de textos poètics a càrrec del poeta Pere Lluís Alvau.

Lo programa preveu a les hores 14.45 un pranzo amb plats i productes típics de l'Alguer i de la Sardenya, pel qual és obligatòria la inscripció anticipada (de dilluns a divendres de 16 a 21 hores fins el 30 de juny, al Centre Cultural Can Fabra - 93 256 61 45 / 46). Llocs limitats.

La jornada continua a les hores 16.30 amb la música del cantautor alguerès Àngel Maresca, "Lo Barber" a l'Espai Josep Bota on s'acaba amb la música tradicional El Tecler.

A l'iniciativa col·labora, endemés de la Plataforma per la llengua, l'associació Alguer Liberada, lo Municipi de l'Alguer i la fundació Meta, que per la ocasió envia material turístic de promoció en català, El Tecler, Bar Versalles, les Corals  La Lira i  L'Eco de Catalunya, Coneguem el Món, Òmnium Cultural, Viatges Pons, Assessoria Das, les revistes L'Opinió Andreuenca, L'Andreuenc, Sant Andreu de Cap a Peus i Sport 9.

Més informació: +34 93 256 61 45 / +34 93 256 61 46