L'Ajuntament de Borriana es compromet a difondre guies de sensibilització lingüística de la Plataforma per la Llengua

Els representants de l'Executiva de Plataforma per la Llengua Manuel Carceller i Antoni Royo s'han reunit amb Santiago Zorio, regidor de Normalització Lingüística de l'Ajuntament de Borriana.

En la trobada s'ha acordat donar suport, des de l'Ajuntament de la ciutat de la Plana Baixa, a la divulgació en el sector de l'ensenyament de les publicacions Que faig si, de caràcter sociolingüístic, i Buna al valencià, adreçada a la comunitat de nous veïns d'origen romanés.

Igualment, l'Ajuntament de Borriana acollirà durant el 2016 l'exposició «L'etiquetatge de les grans marques» i s'adherirà a la campanya «A taula, en valencià», a favor del consum de productes etiquetats en la llengua pròpia. «L'Ajuntament de la ciutat de Borriana vol així manifestar, des de l'inici del nou govern municipal, la voluntat de col·laborar amb la Plataforma per la Llengua, a favor de l'ús del valencià», segons ha manifestat el regidor Santi Zorio.

Des de la Plataforma hem demanat als representants del nou govern de l'Ajuntament de Borriana iniciatives cap a una societat unida per la llengua pròpia. «El valencià és un element necessari per a la inclusió social -explica Carceller-. A través de l'adopció de la llengua pròpia, podem facilitar el procés d'adaptació social de les persones nouvingudes, a la vegada que fem del valencià la llengua comuna de la vida pública, en el context d'una societat multilingüe».