Què me’n dius... de la imposició del castellà a l’empresa?

Dimarts 30 de juny, a partir de les 19.30h a la Sala dels Tancs de la Fàbrica Moritz de Barcelona, us esperem a la tercera edició del debat amb copa que organitza la Plataforma per la Llengua per tractar la situació del català al món de l'empresa.

En els darrers informes presentats per la Plataforma per la Llengua es constata que per cada disposició legal que obliga les empreses a fer servir el català n'hi ha 14 que les obliguen a fer servir el castellà.

Què es pot fer davant de la maquinària lingüística impositiva de l'Estat a les empreses i a les persones consumidores?

Què impedeix que el català pugui equiparar-se legalment al castellà o s'apliquin les minses sancions previstes?

Els ciutadans catalans som conscients d'aquesta situació clarament discriminatòria?

Quin paper pot tenir la independència de Catalunya en la solució de tot plegat?

Totes les respostes a aquestes preguntes les podrem resoldre el pròxim 30 de juny, a les 19.30h, a la Fàbrica Moritz de Barcelona, amb l'opinió de Montserrat Nadal Milà, Cap del Servei de Foment de l'Ús del Català. Direcció General de Política Lingüística, Albert Castellón, conseller estratègic de Moritz i promotor del llançament del projecte Parlem de telefonia, i Bernat Gasull, coordinador d'Empresa i Consum de la Plataforma per la Llengua. El periodista i membre de l'executiva de l'entitat, Xavier Pèrez Esquerdo, serà l'encarregat de conduir l'acte.

Aquesta, es tracta de la tercera edició del cicle de debats amb copa "Què me'n dius...", obert a tothom però especialment adreçat a socis i col·laboradors de l'entitat. L'objectiu d'aquests debats és analitzar la situació del català en diferents àmbits amb la participació de tots els assistents. La primera edició es va dedicar a parlar sobre la situació del català al cinema i, en el darrer debat, vam poder debatre i conèixer la situació del català a les escoles del Principat, el País Valencià i la Franja.