Impossible parlar en català al Parlament Europeu

Arran d'una demanda de la organització davant les afirmacions d'un vídeo sobre el Parlament Europeu on s'afirmava que hom podia parlar qualsevol llengua europea en aquest estament, el president del Parlament Europeu Martin Schulz ha contestat a la Plataforma per la llengua i en obert als parlamentaris catalans que hi havien donat suport. Una vegada més, Martin Schulz ratifica a l'entitat la impossibilitat que el català es pugui fer servir al Parlament Europeu mentre no sigui llengua oficial de la Unió Europea. Tot i que és «conscient de la importància del català com a llengua regional parlada per molts ciutadans de la Unió Europea i el seu estatus constitucional a nivell nacional»,  no pot fer-se servir al Parlament Europeu atès que «el català no és una llengua oficial de la Unió Europea i per tant no es beneficia del règim lingüístic general aplicable al Parlament Europeu».

La Plataforma per la Llengua constata que el fet que el català no sigui llengua oficial d'un estat de la Unió Europea ni tampoc llengua oficial de la Unió Europea comporta restriccions no només al Parlament Europeu sinó en centenars de disposicions europees que l'exclouen, limiten o imposen l'ús d'altres llengües. Cap dels successius governs espanyols no ha tingut una mínima voluntat ni per demanar que el català sigui llengua oficial de la Unió Europea ni per modificar l'article 3.1 de la constitució espanyola per fer-lo oficial d'estat com ho són la resta de llengües oficials de la Unió Europea (vegeu el vídeo explicatiu aquí ). Tampoc no hi ha perspectives que properament dos terços del Congrés dels diputats espanyols i una majoria dels ciutadans espanyols votin a favor de modificar la constitució per fer possible que el català s'equipari a l'estatus de la resta de les llengües oficials de la Unió Europea.

Ara com ara, la independència de Catalunya no es planteja només com una opció legítima sinó com una necessitat imperiosa per a tots aquells demòcrates que defensen que els drets lingüístics dels catalans s'equiparin a la resta de ciutadans de la Unió Europea.