Presentem la guia "Gi Aya Nu al català" a Vic

Diumenge 14 de juny, la Plataforma per la Llengua va participar en la cerimònia setmanal sikh del diumenge en el Gurdwara (temple sikh) Guru Teg Bahdur Sahib de Vic, situat al carrer Rafel Gay de Montell.

L'ONG del català va presentar en el marc d'aquesta cerimonia, la publicació "Gi Aya Nu al català", creada conjuntament amb la Comunitat Sikh de Catalunya i amb el suport de la Direcció General d'Afers Religiosos. El llibret, editat en format bilingüe panjabi-català, mostra els vincles entre les dues llengües, i exposa informació sobre la llengua catalana, així com la seva utilitat com a llengua d'inclusió i arrelament als territoris de parla catalana. La publicació té per objectiu afavorir la inclusió de les persones immigrades i contribuir, d'aquesta manera, a la igualtat i a la participació social.

Després de la presentació,  es van repartir un centenar de llibrets Gi Anya Un al català" entre els assistents a la cerimònia. Posteriorment, com és habitual en el gurdwara, es van oferir langar, un menjar vegetarià que la comunitat ofereix gratuïtament després de la lectura del text sagrat i els cants religiosos que es realitzen durant la cerimònia.

El gurdwara és obert cada dia, tot i que la cerimònia de diumenge al migdia és la que aplega més fidels, i en la qual es pot conèixer aquesta comunitat religiosa que compta amb uns 12 mil adeptes a Catalunya .