La Plataforma per la Llengua reparteix manuals de vocabulari bàsic per a taxistes immigrats

Al llarg d'aquest matí, la Plataforma per la Llengua presenta un nou material per incentivar l'ús del català entre els taxistes d'origen nouvingut amb un manual trilingüe (català - castellà - angès). Consulta i descarrega't el Manual de vocabulari bàsic per al sector del taxi.

La Plataforma per la Llengua posa a disposició del col·lectiu de taxistes immigrats un manual per tal que puguin aprendre, entendre i expressar-se en català. Aquest manual inclou les expressions bàsiques que es produeixen en el sector del taxi en tres idiomes: en català, en anglès i en castellà. Els taxistes passaran a recollir el manual aquest matí de 10h a 12h a la a parada de taxis nº 0101903004 situada a l'Avinguda Reina Maria Cristina de Barcelona.

El manual s'ha fet conjuntament amb Paktaxi, l'Associació de Taxistes Pakistanesos de Catalunya, que, amb la voluntat de donar un bon servei als habitants de Barcelona, van sol·licitar una eina d'aprenentatge i de comunicació. La Plataforma per la Llengua considera que l'actitud proactiva de donar a conèixer la llengua catalana que ha mostrat l'associació Paktaxi és un bon exemple que mostra l'interès dels nouvinguts d'apropar-se a la llengua catalana malgrat els incessants atacs per part del govern espanyol contra la cultura catalana.

Aquest manual, elaborat amb l'ajut de l'Institut Metropolità del Taxi, "la Caixa" i la Generalitat de Catalunya, disposa, també, d'informació bàsica d'alguns monuments de la ciutat i de festes populars catalanes, de manera que pretén ser no solament una eina útil sinó també una manera d'aproximar-los a la cultura catalana.

Segons dades de l'Institut Metropolità del Taxi, dels 13.233 taxistes en actiu, el 17,94% procedeixen de diversos països del món, i el Pakistan és el país amb més representació (35.12%), seguit del Marroc (12.27%) i de Colòmbia (12.18%).