La Plataforma per la Llengua demana als partits polítics d’Esparreguera que potenciïn la Regidoria de Política Lingüística

Aquesta campanya electoral municipal, la Plataforma per la Llengua ha engegat una iniciativa per demanar als partits polítics que tinguin responsabilitats de govern, després de les eleccions d'aquest diumenge, que apliquin un seguit de propostes per fomentar el català des dels ajuntaments. En aquest sentit, la territorial de la Plataforma per la Llengua del Baix Llobregat-Esparreguera, ha emès el següent comunicat demanant la potenciació de la Regidoria de Política Lingüística d'Esparreguera.

La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera demana als partits polítics que en el proper mandat mantinguin i potenciïn la Regidoria de Política Lingüística a l'Ajuntament d'Esparreguera, que tan bons resultats ha donat al llarg del període 2011-2015.

Davant de les declaracions i els programes electorals d'alguns partits polítics, la Plataforma per la Llengua no entén que es vulgui eliminar una regidoria que ha permès aglutinar, encapçalar, difondre, enfortir i dur a terme totes aquelles accions de foment del coneixement, el prestigi i l'ús social de la llengua catalana al municipi d'Esparreguera.

Tampoc no entén que es vulgui canviar el Reglament per a l'ús de la llengua catalana a l'Ajuntament d'Esparreguera (RUL) per fer que el català deixi de ser la llengua principal de l'administració local.

En un context d'atac frontal a la llengua catalana per part del govern espanyol, la Plataforma per la Llengua demana que des dels ajuntaments es duguin a terme accions valentes de normalització lingüística i que es vetlli perquè el treball en xarxa d'administracions i entitats es mantingui a la vila d'Esparreguera, a l'empara de la Regidoria de Política Lingüística.

En cas contrari, s'entendria una feblesa i una submissió a les pressions del govern espanyol per deixar de treballar a favor del català i una pèrdua de possibilitats perquè a Esparreguera es continuïn duent a terme accions decidides a favor del català i la cohesió social.

La Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera ha estat el paraigua que en el mandat 2011-2015 ha permès, per exemple, dur a terme fins a 14 accions de dinamització lingüística adreçades als joves d'Esparreguera organitzades conjuntament amb el Consorci per a la Normalització Lingüística, la Biblioteca Municipal L'Ateneu, els instituts El Cairat i El Castell, l'Escola Cooperativa El Puig i la mateixa Plataforma per la Llengua, amb la col·laboració de comerços i empreses de la vila.

També ha servit per a enfortir les polítiques de llengua al mateix Ajuntament, per a aprofundir en l'aplicació del RUL i de la Llei de política lingüística, per a ser motor de projectes que ara ja es duen a terme en altres indrets de Catalunya i per a difondre i encapçalar tots aquells projectes i activitats que treballen per la llengua catalana en aquest municipi del Baix Llobregat nord.

Envia el decàleg de propostes als partits polítics del teu municipi!

A través del web estimoelcatalà.cat, hem engegat una campanya perquè tothom pugui enviar el decàleg als diferents partits polítics que es presenten en aquestes eleccions. Les nostres propostes tindran molta més força amb el vostre suport!