L’exposició “Mirades i veus del català” visita Sant Andreu de la Barca i Esparreguera

La Biblioteca Aigüestoses de Sant Andreu de la Barca i la Biblioteca Municipal L'Ateneu d'Esparreguera han acollit durant els mesos de març i abril, respectivament, "Mirades i veus del català", una exposició que vol fer visible la diversitat cultural de les persones que parlen català i la diversitat de llengües que es parlen al nostre país.

L'exposició és un projecte comú i itinerant de l'Ajuntament de Barcelona, el Consorci per a la Normalització Lingüística i la Plataforma per la Llengua. A través de diferents plafons agrupats per temes s'hi recullen diversos testimonis que volen fer visible la contribució d'entitats, associacions i ciutadania a l'hora de consolidar la llengua catalana com una vivència comuna i compartida en un diàleg constructiu amb la diversitat.

A Sant Andreu de la Barca s'ha aprofitat el marc de la posada en marxa de la 13a edició del Voluntariat per la llengua del Servei Local de Català, que té lloc dins de la Setmana Intercultural organitzada per l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca.

A Esparreguera l'exposició s'ha acollit en el marc de la 5a. Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera.

El fet que la mostra estigués ubicada a les biblioteques ha permès de visitar-la no només a les persones que s'hi interessaven de manera expressa, sinó també als usuaris de la biblioteca que la podien recórrer dins del vestíbul on estava situada.

L'activitat es va recomanar a alumnes, voluntaris i aprenents i a usuaris del Servei Local de Català. D'altra banda, tres grups d'alumnes dels cursos van visitar-la i en van fer un treball detallat.