Trobada oberta del Club de Lectura Juvenil d’Esparreguera

El comentari de l'obre En línia, de Jaume Monzó, forma part dels actes de la 5a. Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera

El dilluns 13 d'abril, en el marc de la 5a. Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera, s'ha dut a terme el primer dels actes amb una trobada oberta del Club de Lectura Juvenil d'Esparreguera, en què s'ha comentat l'exitosa obra En línia, del professor valencià Jaume Monzó.

En aquesta trobada hi ha intervingut familiars i membres d'entitats de la vila, com ara Jaume Soldevila en representació de la Plataforma per la Llengua, que han comentat, conjuntament amb els joves, un llibre que explica de manera original, mitjançant les xarxes socials actuals, les relacions entre persones vinculades a un institut de secundària (alumnes, professors i pares).

El primer Club de Lectura Juvenil de la història d'Esparreguera es duu a terme a la Biblioteca Municipal L'Ateneu amb el suport de la Plataforma per la Llengua, el Servei Local de Català, del Consorci per a la Normalització Lingüística, la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera i els tres centres de secundària de la vila: l'Escola Cooperativa El Puig, l'Institut El Cairat i l'Institut El Castell.

El Club de Lectura Juvenil és una activitat adreçada a estudiants d'ESO que tenen l'hàbit de llegir o la inquietud per descobrir noves lectures. Mitjançant la lectura d'un llibre pensat per als seus gustos, que es fa a casa, posteriorment, a l'espai habilitat de la Biblioteca Municipal L'Ateneu, es fa una tertúlia moderada que permet llegir i enraonar en català. Al llarg del curs escolar 2014-2015 es llegiran 7 llibres escrits o traduïts al català.

La lectura és una de les habilitats comunicatives bàsiques a l'hora de consolidar l'aprenentatge d'una llengua i d'ampliar coneixements culturals, lingüístics i de tota mena. Per això, des de les entitats organitzadores de l'activitat, s'ha cregut molt important que, tant a les classes de llengua dels instituts, com també des de les institucions i les entitats implicades en l'ensenyament, la cultura i la defensa de la llengua, es facin veure als joves aquests avantatges i que n'incentivin la pràctica.

Es considera, a més, que la posada en comú dels llibres llegits permet crear unes relacions interpersonals en llengua catalana que en potencien l'ús social en aquest sector tan vital per a la normalització lingüística com és el jovent.

El Club de Lectura Juvenil el coordina, modera i dinamitza el filòleg esparreguerí Marc Piera i Pallàs (Cornellà de Llobregat, 1971), tècnic de Normalització Lingüística i responsable del Servei Local de Català d'Esparreguera, del Consorci per a la Normalització Lingüística, membre de la Plataforma per la Llengua des de 2012, activista i dinamitzador cultural i col·laborador amb moltes entitats socials, de llengua, culturals i de solidaritat.