Presentació del llibre "Canviar la Realitat. Els Grups de Defensa de la Llengua" a Sabadell

Aquest dimecres 15 d'abril, a les 7 del vespre, presentarem el llibre d'Anna Porquet i Botey "Canviar la Realitat. Els Grups de Defensa de la Llengua" a la Llar del llibre (carrer Les Valls, 29 de Sabadell)

La presentació de la taula anirà a càrrec de Josep Abad i Sentís i comptarà amb el testimoniatge de na Blanca Serra, fundadora dels GDL.

L'acció dels GDL es proposava conscienciar el poble català de la necessitat de reivindicar la llengua en tots els àmbits d'ús, a diferència de la Crida, que feia una reivindicació més propera als postulats dels estaments oficials.

L'acció dels GDL pretenien canviar la realitat, trencar el pacte de silenci establert durant la transició, mitjançant el qual la llengua catalana havia de continuar subordinada socialment als aspectes fonamentals.

El llibre permet entendre per què el llegat dels GDL va fructificar als anys 90 amb la superació, dins la societat catalana, del discurs del bilingüisme oficial de l'autonomisme.

En uns moments convulsos com els actuals, en què la llengua catalana rep atacs frontals en les diverses zones del territori nacional, escau revisitar les activitats dels GDL i la sociolingüística crítica, i fer palès el servei que van fer a la llengua i la nació catalanes en els moments incerts de després del franquisme.