Compromís de Castelló amb la normalització del valencià

La Plataforma per la Llengua es reuneix amb representants de Compromís a Castelló.

Representants de Compromís a Castelló, la regidora Ali Brancal i el candidat Adrian Nita, s'han reunit amb Manuel Carceller, delegat de Plataforma per la Llengua al País Valencià. En la trobada s'ha considerat prioritari el compliment del Reglament de Normalització Lingüística, especialment en campanyes d'informació i publicitat d'activitats municipals, com ara en la promoció del comerç, en fires de productes locals, en retolació i megafonia dels autobusos i TRAM, joventut o en la Marató de Castelló.

La regidora Ali Brancal ha declarat que «des de Compromís estem sempre atents a les mesures a favor de la normalització del valencià, i hem demanat informes sobre l'incompliment de normes en vigor, que emparen l'ús públic del valencià».

Des de Plataforma hem demanat als representants de Compromís iniciatives cap a una societat unida per la llengua pròpia. «El valencià és un element necessari per a la inclusió social -explica Carceller-. A través de l'adopció de la llengua pròpia, podem facilitar el procés d'adaptació social de les persones nouvingudes, a la vegada que fem del valencià la llengua comuna de la vida pública, en el context d'una societat multilingüe». El coneixement del valencià s'ha d'introduir en els cursos i activitats adreçades a la població immigrant vinguda a Castelló.

Igualment els membres de Compromís i de Plataforma per la Llengua han valorat la necessitat que un futur govern municipal de progrés cree un pla anual de suport a associacions i mitjans de comunicació locals o comarcals, per a la realització d'activitats de promoció del valencià.