La Plataforma per la Llengua es reuneix amb Esquerra Unida de Castelló

Els representants d'Esquerra Unida a Castelló, la regidora Carmen Carreras i el candidat a l'alcaldia de l'Esquerra de Castelló, Andrés Martínez, s'han reunit amb Manuel Carceller, delegat de Plataforma per la Llengua al País Valencià. En aquest sentit, el candidat a l'alcaldia ha volgut aclarir la importància d'aquesta reunió: "Per a nosaltres, els drets lingüístics són una qüestió important. Des de l'esquerra cal garantir l'ús i l'ensenyament de la nostra llengua, a més de la seua promoció a tots els nivells, qüestions que es troben en greu perill per l'actitud d'un PP que ha demostrat en els seus comportaments que menysprea el valencià".

En la reunió s'ha considerat prioritari el compliment del Reglament Municipal d'Ús del valencià, especialment en campanyes d'informació i publicitat d'activitats municipals, com ara en la promoció del comerç, en fires de productes locals o en la Marató de Castelló. A aquest respecte, l'alcaldable de l'Esquerra de Castelló ha volgut manifestar els diferents incompliments del PP en matèria lingüística: "Tal com han denunciat diversos grups, els incompliments i agressions del PP al valencià són constants. Podem posar com a exemples recents els canvis en la retolació de carrers que abans estaven en castellà i valencià a només en castellà, el fet que la pràctica totalitat dels actes oficials de la Magdalena es feren únicament en castellà o que la documentació oficial de l'Ajuntament es trobe sempre i només en castellà, per no nomenar la decisió de la Conselleria d'Educació de suprimir la línia en valencià de l'Herrero en contra del criteri de tota la comunitat educativa".

Des d'Esquerra Unida es donarà suport a diverses mesures de promoció del valencià. En concret es considera necessari crear un Servei de Normalització Lingüística, que supere la mera oficina de traducció al valencià que existeix ara. A més el coneixement del valencià s'ha d'introduir en els cursos i activitats adreçades a la població immigrant vinguda a Castelló. Per aquest motiu, Andres Martínez ha volgut explicar les mesures concretes que portaran a terme: "A Castelló només n'hi ha una persona que treballa a jornada completa en el Servei de Normalització Lingüística, mentre que a Vila-Real, amb menys d'una tercera part de la nostra població, treballen 3 persones. Els efectes que això produeix és que el castellà és a la pràctica, i en contra del que diu el Reglament Municipal d'Ús del Valencià, llengua vehicular, per no dir que el valencià és pràcticament testimonial en l'administració municipal. L'administració ha de ser capdavantera en l'ús del valencià, no qui la torpedeja".

Igualment els membres d'Esquerra Unida i de Plataforma per la Llengua han acordat que un futur govern municipal de progrés crearà un pla anual de subvencions a associacions i mitjans de comunicació locals o comarcals, per a la realització d'activitats de promoció del valencià. Finalment, Andrés Martínez ha volgut concloure en el posicionament de l'Esquerra de Castelló: "Des de l'Esquerra de Castelló tenim clar que el valencià no només s'escriu o es parla, si no que es viu, i això implica l'art, la cultura i els mitjans de comunicació. En aquest sentit, cal normalitzar una vida en valencià a la nostra ciutat, i això implica fomentar el seu ús en tots els àmbits possibles".