En record de les víctimes catalanes

La Plataforma per la Llengua vol mostrar el seu més sentit condol a tots els familiars, amics i coneguts de les víctimes de l'accident aeri als Alps francesos el passat 24 de març. L'ONG del català demanarà per escrit la incorporació de la llengua catalana al monòlit en record a les víctimes, com a mostra de respecte als desapareguts catalans en el tràgic accident.

La catàstrofe aèria de la setmana passada als Alps occitans ens ha deixat a tots commocionats. 150 persones, de diverses nacionalitats, van perdre la vida el 24 de març del 2015 a les muntanyes de Lo Vernet. La setmana passada les autoritats van decidir de plaçar-hi un monòlit en record de les víctimes, escrit en anglès, francès, alemany i castellà.
Des del moment en què es va conèixer la notícia de la instal·lació d'aquesta placa commemorativa, la Plataforma per la Llengua ha rebut nombroses queixes de ciutadans referents al fet que no s'hagi escrit aquestes paraules de record també en català, la llengua d'una part important de les víctimes i familiars de les víctimes de l'accident.

La Plataforma per la Llengua lamenta la decisió de no tenir en consideració la inclusió de la llengua catalana en aquesta placa conmemorativa. Considera que l'absència del català en el monòlit representa una manca de respecte envers les víctimes i familiars de parla catalana d'aquesta tragèdia. Unes víctimes que, a més a més, han hagut de patir els missatges xenòfobs i catalanòfobs d'alguns ciutadans a través de les xarxes socials.
És per aquest motiu que l'ONG del català farà arribar una carta demanant la incorporació de la llengua catalana al monòlit als cònsols francès i alemany de Barcelona, Edouard Beslay i Rainer Eberle, al president de la República Francesa, François Hollande, al Primer Ministre de França, Manuel Valls, i al delegat de la Generalitat a París, Martí Anglada.