La comunitat sikh, més a prop del català!

La Plataforma per la Llengua presenta la guia Gi Aya Nu al català (català-panjabi), un llibret bilingüe adreçat a la comunitat sikh de Catalunya.

El llibret Gi Aya Nu al català, editat en format bilingüe panjabi-català, explica dades sobre la llengua catalana i la seva utilitat i mostra els vincles entre les dues llengües. Es tracta d'una nova eina que presenta la Plataforma per la Llengua per tal d'afavorir la inclusió de les persones nouvingudes i contribuir, d'aquesta manera, a la igualtat i a la cohesió socials amb el català com a llengua comuna.

El director de l'ONG del català, Daniel Mundet, va fer-ne ahir la presentació oficial amb la participació d'Enric Vendrell i Aubach, Director General d'Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, i Gagan Deep Singh Khalsa, portaveu de la Comunitat Sikh de Catalunya. Un cop finalitzada la presentació, els assistents a l'acte van visitar el "Gurdwara", el temple de culte de la comunitat Sikh situat al carrer Hospital, on van participar en la pregària comunitària i van poder degustar  el te i el langar, un menjar vegetarià que la comunitat ofereix gratuïtament després de la lectura del text sagrat i els cants religiosos que es realitzen durant la cerimònia.