Millora en la recepció de TV3 al País Valencià

La recent remodelació de les freqüències televisives ha tingut una conseqüència positiva inesperada per a les persones que al País Valencià sintonitzen TV3 i el Canal 33 mitjançant els serveis de pagament d'ONO, empresa de comunicació per cable.  Fins ara, aquest els oferia la captació de dos dels canals de la Corporació Catalana: pel canal 10, se sintonitzava Televisió de Catalunya Internacional, és a dir, la programació de TV3 excepte les pel·lícules doblades i els esdeveniments esportius; i pel canal 11, la programació del Super 3/Canal 33 completa.

Ara, després d'aquesta remodelació, pel canal 10 arriba la programació de TV3 completa, com a qualsevol població del Principat, es manté el Super 3/Canal 33 pel canal 11 i, a més, pel canal 998, arriba la programació de TVC Internacional, de manera que en alguns moments del dia es poden seguir fins a tres programacions diferents de la Corporació Catalana.
És clar que solucions com aquesta d'ONO no són el remei a la no arribada "normal" dels canals televisius en la llengua pròpia, i per això des de la Plataforma no hem deixat ni deixarem mai de reivindicar l'arribada de tots els canals de la Corporació arreu del País Valencià, en condicions d'igualtat i gratuïtat semblants a les de qualsevol altre canal televisiu. Això però, en qualsevol cas, l'oferta d'ONO significa un avantatge, per petit que siga, que alguns milers de persones d'arreu del País Valencià puguen veure incrementada l'oferta televisiva en llengua catalana, i puguen veure finalment pel.lícules estrangeres, partits del Barça o retransmissions de la Fòrmula 1 en català.