La Plataforma per la Llengua presenta a Ginebra l’informe “The catalan Case: 40 casos de discriminació lingüstica”

L'Universal Periodic Review de l'ONU, que va celebrar-se el passat dimecres 21 de gener a Ginebra, ha tingut com a un dels protagonistes la discriminació lingüística de les llengües cooficials a l'estat espanyol. Al Palais de les Nations de l'ONU a Ginebra, Rosa de les Neus Marco, de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua, ha presentat l'Informe "The Catalan case", que recull 40 casos greus de discriminació lingüística a les administracions públiques. L'acte també va comptar amb les intervencions d'Acció Cultural del País Valencià, Escola Valenciana i A Mesa pola Normalización Lingüística sobre els drets lingüistics del català i el gallec. Aquestes entitats formen part de l'European Language Equality Network, que ha elaborat un informe sobre la política lingüística de l'estat.

Durant la presentació, que s'ha realitzat en el marc de la 21a sessió de l'Universal Periodic Review de l'ONU, avui sobre els drets humans a l'estat espanyol, Rosa de les Neus Marco ha posat en evidència la situació de discriminació de la llengua catalana en alguns àmbits de l'estat espanyol. "No és tolerable a l'Europa del segle XXI que continui havent-hi incomprensió per la pluralitat lingüística", ha denunciat, i ha reblat: "Els drets lingüístics han d'estar reconeguts però també garantits!"

"The Catalan Case: 40 casos de discriminació lingüística" és l'informe que la representant de la Plataforma per la Llengua ha explicat a la comunitat internacional. La delegació de la Xarxa Europea per la Igualtat Lingüística (ELEN) la formaven, a més de la Plataforma per la Llengua, membres d'Acció Cultural del País Valencià, d'Escola Valenciana o de la gallega A Taula pola Normalització Lingüística. "Avui som a l'ONU en positiu, per portar-hi el cas català i explicar la situacio de la llengua de 10 milions d'europeus", ha dit.

Amb l'aportació d'aquest informe, la Plataforma per la Llengua és una de les organitzacions que han col·laborat a confeccionar el document de la Xarxa Europea per la Igualtat, un estudi condemnatori que esbossava la discriminació de les llengües cooficials a l'estat espanyol. L'estudi parla de discriminació institucionalitzada i sistèmica en diferents punts de l'estat espanyol.