Alcampo i DIA incompleixen els seus compromisos i continuen marginant el català

La Plataforma per la Llengua i WICACC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics) van enviar comunicacions a les grans empreses distribuïdores durant la passada primavera: Alcampo, DIA i Lidl, on se'ls demanava la inclusió del català al web i els serveis online.

Arran de la petició, Alcampo, a través del director de comerç electrònic a l'estat espanyol, es va comprometre per carta a implementar una versió en català del web corporatiu abans de la fi de 2014. Per altra banda, DIA també es va comprometre a disposar de versió en català de la botiga online.

Mig any després, els compromisos adquirits pels dos grans grups distribuïdors no s'han complert i a gener de 2015 ni el web d'Alcampo ni la botiga en línia de DIA han incorporat la llengua catalana. La Plataforma per la Llengua exhorta a les dues multinacionals a acomplir els compromisos adquirits en el menor temps possible. Així mateix, l'ONG del català recorda que Alcampo i DIA són dues de les empreses distribuïdores amb més dèficits en relació a la llengua catalana; no només no disposen de web i botiga en línia en la nostra llengua, tampoc etiqueten els seus productes de marca de distribuïdor en català.

Aquesta manca de respecte envers els drets lingüístics dels consumidors de grans grups de distribució com DIA, Alcampo o LIDL, contrasta amb les bones pràctiques d'altres grans empreses de venda minorista, com ara BonPreu, Sorli Discau, Condis o Eroski que fan un ús plenament normalitzat del català.