La Plataforma per la Llengua, entre les entitats que forma més parelles lingüístiques a Barcelona

Durant el 2014, Plataforma per la Llengua ha desenvolupat el programa de voluntariat lingüístic amb bons resultats.

El Voluntariat lingüístic consisteix a posar en contacte una persona que està aprenent català amb una persona catalanoparlant, per tal de practicar el català en un ambient distès: passejant, en un bar, en un centre cívic, a la biblioteca, fent una excursió, etc.

El programa té dos objectius: l'ús oral del català entre la població immigrada i la cohesió social.

A més a més, la iniciativa incideix en un aspecte clau per millorar l'actitud lingüística dels catalanoparlants: superar la dificultat de mantenir la llengua catalana encara que l'interlocutor no tingui massa fluïdesa.

Al llarg del 2014 hem convocat més de 80 persones, que han format 23 parelles noves de persones majors de 30 anys i 21 parelles del voluntariat juvenil (entre 16 i 30 anys). Cal destacar el suport del teixit associatiu, entitats de persones nouvingudes, mitjans de comunicació, etc

El perfil del voluntariat és molt heterogeni: són persones d'entre vint i setanta anys, amb major predomini de dones. Pel que fa als orígens dels aprenents, la major part són de l'Amèrica Llatina, però també n'hi ha de l'Àfrica, d'Europa occidental i de l'est i alguns espanyols.

Durant el curs, els aprenents i ensenyants han participat en altres activitats que la Plataforma per la Llengua dinamitza i han donat suport a d'altres projectes de l'entitat, com ara la Festa pel joc i el lleure en català, la diada de Sant Jordi o el Dia de la diversitat.

Un any més, volem fer una crida a la ciutadania perquè participi en una nova edició d'aquesta campanya, que iniciem amb molta empenta el 2015. En total, una hora a la setmana durant 10 setmanes. T'hi apuntes? Si tens més de 16 anys i vols fer voluntariat només t'has de posar en contacte amb nosaltres a través del telf. 933211803 o del correu vxl@plataforma-llengua.cat

Amb el vostre suport esperem seguir, un any més, servint el català allà on més ho necessita: al carrer!