En marxa la campanya per promoure el joc en català

Com cada any, amb la proximitat de les festes de Nadal, la Plataforma per la Llengua torna a engegar la seva campanya per promoure el joc i la joguina en català. La campanya té l'objectiu de posar de relleu que actualment la situació de la llengua catalana en el sector del joc i el lleure és insignificant (menys d'un 8% de les joguines, per exemple, inclouen el català) i sensibilitzar fabricants, establiments distribuïdors i pares i mares de la importància que els jocs i les joguines incorporin també el català (a més de la resta de llengües que cada fabricant consideri necessàries) en l'etiquetatge, les instruccions, les veus de nines que parlen, etc.

La campanya es basa en diferents accions eminentment informatives, com la distribució del tríptic "El català a les joguines", que explica com està la situació del català en les joguines i què diu la llei sobre el tema, o la difusió d'un vídeo de sensibilització que mostra aquesta situació en format animat. Entre d'altres aspectes, aquests materials expliquen que a Catalunya hi ha una llei, el Codi de consum de Catalunya, que estableix que totes les dades obligatòries que conté un joc o una joguina cal que estiguin com a mínim en català.

Des de fa 11 anys, a més, la Plataforma per la Llengua fa arribar milers d'exemplars de la seva carta als Reis Mags a les diferents escoles del país, i cada centre la distribueix entre els mares i pares interessats com considera més oportú. La carta, que serveix per fer-la arribar als Reis però que és, sobretot, una eina més de sensibilització, incorpora al final, com una petició més als Reis d'Orient, la demanda de "poder jugar en català".

Participeu en la campanya fent-ne difusió i aquestes festes, compreu joguines en català!