El President Mas rep la Plataforma per la Llengua amb motiu del 20è aniversari de l’ONG

El President de la Generalitat, Artur Mas, ha rebut l'Executiva de la Plataforma per la Llengua amb motiu del 20è aniversari de l'ONG del català. La recepció ha estat al Palau de la Generalitat.

El president de la Plataforma, Òscar Escuder, li ha fet entrega al President Mas d'un exemplar del llibre Plataforma per la Llengua. 20 anys defensant el català de l'historiador i membre de l'executiva Francesc Marco. El llibre explica els orígens de l'entitat, que sorgeix de les ganes d'actuar en la defensa del català d'un grup d'amics, i repassa els èxits aconseguits en aquests vint anys com el doblatge en català de la primera pel·lícula de Harry Potter o com haver fet que el 80% dels vins i caves catalans estiguin etiquetats en la llengua catalana.

Durant la recepció, i tenint en compte que s'acosten les festes nadalenques, se li han entregat dues ampolles del Cava per la Llengua que l'entitat té i distribueix gràcies a la col·laboració de les caves Sumarroca i la cadena de supermercats Bon Preu.

Durant la trobada, el President Mas ha valorat la feina feta per la Plataforma per la Llengua durant tots aquests anys i s'ha mostrat especialment interessat a rebre informació dels àmbits en els quals l'ús de la llengua ha retrocedit, com el de la justícia. Mas ha escoltat atentament algunes de les dades que l'entitat li ha explicat i que es recullen anualment en l'InformeCAT.

Els membres de l'Executiva també li han exposat quins són, al seu parer, els reptes de futur per a la llengua i els motius pels quals un possible estat independent ajudarà a millorar la situació de la llengua catalana.

Al final de la reunió, Artur Mas ha encoratjat els membres de l'Executiva, i tota l'entitat, a seguir desenvolupant la bona feina feta fins ara.

La recepció també ha servit per convidar personalment el President a l'entrega del Premi Martí Gasull i Roig que es farà el proper 12 de febrer del 2015. Després del període obert de proposta de candidatures, el jurat ha escollit 3 finalistes que es donaran a conèixer el 8 de gener.